Landskonferansen 2023 Påmelding

Påmeldingen er nå stengt!

Tilbake til hovedsiden

Program

Landskonferansen 23 - informasjon

Landskonferansens dagprogram mandag og tirsdag vil finne sted på Klingenberg Kino. Resten av programmet, er spredt i spennende lokaler rundt om i Oslo og her ser du hvordan du kan finne frem. Alle lokalene er gangavstand fra hverandre, men du kan trenge å beregne opptil ca. 25 minutter mellom de som er lengst fra hverandre. Nederst vil du finne anbefalt rute mellom de mest aktuelle lokalene.

Klingenberg Kino
Her vil landskonferansen finne sted dagtid mandag og tirsdag.
Olav Vs gate 4, 0161 Oslo

Klingenberg kino

Brød & Sirkus
Her er nettverkstreff for de fleste søndagen, for påmeldte.
(De som skal annet sted vil få egen informasjon tilsendt).
Tordenskiolds gate 3, 0160 Oslo

Brød & Sirkus

Eldorado Esport & Entertainment
Her er nettverkstreff for datakultur på søndagen, for påmeldte.
Torggata 9b, 0181 Oslo

Eldorado Esport & Entertainment

Sentralen
Her er nettverkstreff for kommunale ledere på søndagen, for påmeldte.
Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo

Sentralen

Oslo Rådhus
Her er mottakelsen mandag kveld, for påmeldte.
Rådhusplassen 1, 0037 Oslo

Oslo Rådhus

DOGA (Design og arkitektur Norge)
Her er jubileumsarrangementet søndag kveld, for påmeldte og inviterte.
Hausmanns gate 16, 0182 Oslo

DOGA

Dattera til Hagen
Her vil det være sosialt opplegg mandag kveld. Uformelt og koselig. Dette er også i samme bygg som Ungdom og Fritids kontorer.
Grønland 10, 0188 Oslo

Dattera til Hagen

For deg som skal gå fra mottakelsen i Oslo Rådhus til Sosialt på Dattera til Hagen
Beregn ca. 25 minutter på å gå.
Veibeskrivelsen går via Karl Johans gate.
Du kan også ta t-banen fra enten Nationaltheateret eller Stortinget t-banestasjon til Grønland t-banestasjon.
Billetter og rutebeskrivelse finner du via Ruters app eller på ruters hjemmesider.

15:00-18:00 Nettverkstreff

Nettverkstreffet er en rolig og hyggelig start på konferansen der kollegaer fra hele landet kan møtes og bli kjent med hverandre. Terskelen er lav og trivselen høy! Vi har tidligere fått svært gode tilbakemeldinger på at nettverkstreffet er veldig nyttig for å dele erfaringer mellom fagfolk. Dette anbefales for de som vil få maks utbytte av konferansen.

Påmeldte til konferansen vil få sendt en e-post der man velger nettverkstreff. 

  • Sted:

Vi skal være flere forskjellige steder, avhengig av hva du har meldt deg på. Så det er viktig at du dukker opp på det stedet der du er påmeldt. Du finner detaljer om de forskjellige stedene under punktet Hvor skal du være under konferansen.

    • Hovednettverkstreff: Brød og Sirkus
    • UKM kontakter: Brød og Sirkus
    • Fysiske aktivitetshus: Brød og Sirkus
    • Datakultur: Eldorado Esport
    • Kommunale ledere: Sentralen

 

  • Hvem kan delta:  

Deltakere på landskonferansen mot påmelding.  

19:00-20:30 Jubileumsarrangement

Gjennom 70 år har fritidsklubbene i Norge hatt en viktig rolle i barn og unges liv. Dette vil vi feire med et jubileumsarrangement! Opplev og se fritidsklubbenes betydning gjennom kulturinnslag, taler, film- og fotoutstilling og ulike «happenings». Vi samarbeider med Oslo kommune, og programmet er laget sammen med unge arrangører fra Oslo-klubbene. Vi fyller et helt hus med aktiviteter der du får et større innblikk i ungdomskulturen og klubbenes historikk. Vær klar for en ny opplevelse! 

Det blir enkel bevertning av popcorn/chips, derfor anbefaler vi alle som deltar på nettverkstreff om å spise i forkant.  

  • Sted:  

DOGA, Hausmanns gate 16, 0182 Oslo

  • Hvem kan delta:  

Deltakere på landskonferansen mot påmelding.  

Ansatte og ungdom fra fritidsklubbene i Oslo

*Rusfritt arrangement, kun for inviterte  

18:30-20:00 Mottakelse på Oslo Rådhus (oppmøte fra 18:00)

Vi samles i Rådhushallen for å markere 70-års jubileum. Det blir en enkel matservering. 

Fritidsklubbene feirer 70 år i år og Oslo kommune er samarbeidspartner under årets Landskonferanse. Ettersom den første fritidsklubben ble åpnet på Hammersborg i Oslo har vi blitt invitert til mottakelse med bevertning i Oslo Rådhus etter konferansedagen mandag.

  • Sted:

Oslo Rådhus, Rådhusplassen 1, 0037 Oslo

  • Hvem kan delta:  

Deltakere på landskonferansen mot påmelding.  

*Rusfritt arrangement, kun for inviterte

Søndag nettverkstreff

  • Varm mat serveres ca. 17.00 for alle nettverkstreff

Søndag Jubileumsarrangement

  • Det serveres ingen mat. Men det er mulig å kjøpe litt snacks i kiosken

Mandag og tirsdag konferanse

  • Lunsj er inkludert i prisen og serveres ca. 13.00

Mandag Mottakelse i Oslo Rådhus

  • Fingermat – stående servering

For deg som ikke har bestilt hotell når du meldte deg på konferansen

Dessverre er vår hotellavtale fullbooket. Du kan fortsatt bestille hotell selv på et av hotellene under, eller annet ønsket hotell. Se punktet Hvor skal du være under konferansen for mer informasjon om hvor vi er de forskjellige dagene.

For deg som har bestilt hotell når du meldte deg på konferansen

Vi har holdt av rom på 3 av Comfort-hotellene sentralt, ved Oslo S.

Du som har bestilt rom ved påmelding er garantert hotell. Vi har sendt ut informasjon om hvilket hotell du skal bo på via e-post. Har du ikke mottatt informasjon om hvilket hotell du skal bo på? – Ta kontakt med oss.

Mandag 20. nov og tirsdag 21. nov

Dette er de ordinære konferansedagene, der det vil bli et variert program med parallellsesjoner, foredrag, debatt og inspirasjon. Se program for full oversikt.

  • Tidspunkt: 

Mandag og tirsdag, dagtid

  • Sted:

Klingenberg kino, Olav Vs gate 4, 0161 Oslo

  • Hvem kan delta: 

Deltakere på landskonferansen mot påmelding. 

**Påmeldingen til Delingsarena er nå stengt.**

**OBS! Denne billetten er for deg som kun ønsker å delta på utvalgte arrangementer og inkluderer ikke konferanse på tirsdag (se billett under). Den er heller ikke en gyldig påmelding til Kulturtankens sitt konferanseprogram, kun arrangementer i regi av Ungdom og Fritid.**

Informasjon til deltakere som ønsker å kombinere sin deltakelse på Kulturtankens Delingsarena mandag 20.11 med vår mottakelse på Oslo Rådhus senere samme dag, eller delta på vårt nettverkstreff eller jubileumsarrangement søndag 19.11. eller med å delta på vår konferanse på tirsdag 21.11.

Program Delingsarena

Delingsarena - medvirkning fra barn og unge i kommunene

Mer info om Kulturtankens Delingsarena her.

Har du meldt deg på og glemt helt hva du tastet inn den dagen? Da er du sannsynligvis ikke alene.

Dette finner du i e-posten som ble brukt i bestillingen.

Vi bruker bestillingssystemet Checkin som sender ut en automatisk bestillingsbekreftelse.

Søk opp: Bestillingsbekreftelse: Landskonferansen 2023

og trykk på knappen Klikk her for å se hele bestillingen.

Finner du ikke bestillingsbekreftelsen? Husk å sjekke søppelpost-mappe.

Dersom noen har bestilt for deg kan du ta kontakt med bestiller.

Ta også gjerne kontakt med oss.

Ungdom og Fritid tjener ikke penger på konferansen. Men som du sikkert skjønner påløper en del utgifter per påmeldte deltaker, som vi vil måtte dekke selv om våre deltakere avbestiller.

Ved eventuell avbestilling må vi derfor fakturere

  • 100 % av hotellutgiften.
  • 50 % av konferanseutgiften (ved avbestilling FØR 14 dager før konferansen)
  • 100 % av konferanseutgiften (ved avbestilling ETTER 14 dager før konferansen)

Vi har fått rapporter om at noen ikke mottar ordrebekreftelser eller faktura.

Dette kan henge sammen med at noen kommuner ikke slipper gjennom ordrebekreftelser fordi de feilaktig blir filtrert som søppelpost.

Ikke nøl med å ta kontakt med oss, men sjekk gjerne søppelpost og snakk med fakturamottak først.

Du kan kjøpe billetter og få rutebeskrivelser ved å skrive inn adresser i Ruters app eller på ruters hjemmesider.

Last ned Ruter-appen i App-store (iPhone)

Last ned Ruter-appen hos Google Play (Android)

Du kan kjøpe reisekort med billett og Impulskort ved disse salgsstedene:

  • Kioskene Narvesen, 7-Eleven, Deli de Luca og Mix samt enkelte butikker.
  • Kundesenteret Ruter S og servicepunkter.
  • Betjente togstasjoner (selger ikke 365-dagersbillett).

Parallellsesjoner = faglig innhold som pågår samtidig under konferansedagene på mandag og tirsdag.

Du kan selv velge et av alternativene og sette sammen konferansen til det innholdet som passer deg best. Du velger parallellsesjon underveis i påmeldingen. 

**OBS! De forskjellige parallellsesjonene begynner å fylle seg opp. Det er lurt å være tidligst mulig ute for å få plass der man ønsker. Vi er uansett trygge på at de forskjellige parallellsesjonene er av god kvalitet og at du vil få noe du blir fornøyd med, selv om du ikke får plass på den du aller helst ville delta på.**